Všeobecné obchodné podmienky
Obchodné meno: Resources s.r.o., Janka Kráľa 14269/4A, 974 01 Banská Bystrica, IČO: 54854717, DIČ: 2121803398, IČ DPH: SK2121803398, Zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel Sa, vložka č. 44539/S, nie je platiteľom DPH
Dodávateľ: Apartmany SK, značka spoločnosti Resources s.r.o., poskytovateľ ubytovacích služieb, organizátor športových, kultúrnych a iných spoločenských podujatí (ďalej v texte aj ako "hostiteľ") odberateľovi (ďalej v texte aj ako "Hosť" alebo “Objednávateľ”) za úhradu.
1. Všeobecné podmienky
1.1 Tieto "Všeobecné zmluvné podmienky" upravujú používanie ubytovacích zariadení Dodávateľa služieb a služieb nimi poskytovaných.
1.2 Špeciálne, individuálne dojednané podmienky nie sú súčasťou zverejnených "Všeobecných zmluvných podmienok", pričom ale "Všeobecné zmluvné podmienky" nevylučujú uzavretie osobitných zmlúv a dohôd s partnermi, ktoré budú zohľadňovať rozdielne a rozličné podmienky zodpovedajúce danému prípadu.
2. Rezervácia služieb
2.1 Rezerváciu môže urobiť Objednávateľ vo vlastnom mene alebo v prospech tretej osoby. 2.2 Rezerváciu potvrdzuje Objednávateľovi Hostiteľ po obdržaní objednávky formou:
- telefonickou
- písomnou
- elektronickou
2.3 Objednávka musí obsahovať:
- meno a priezvisko hosťa v prípade firmy názov spoločnosti
- termín čerpania služieb
- kontaktné údaje: telefónne číslo, adresu Hosťa, email kontakt
- spôsob úhrady za služby, v prípade firmy fakturačné údaje
- rozsah a druh objednaných služieb
2.4 Objednávku je Hostiteľ povinný spracovať do 24 hodín alebo v najbližší pracovný deň a to potvrdením rezervácie alebo jej zamietnutím.
2.5 Na základe objednávky Hostiteľ vystaví potvrdenie rezervácie, ktorým Hosťovi potvrdí rozsah služieb elektronickou formou.
3. Ceny a platobné podmienky
3.1 Hostiteľ poskytuje Hosťovi ceny na základe aktuálnych cenníkov platných v čase poskytovania služieb. Pokiaľ nebola v zmluve dohodnutá osobitná cena, odberateľ je povinný zaplatiť cenu uvedenú v cenníku Dodávateľa platnom v čase poskytovania služieb.
3.2 Dohodnuté ceny sú konečné a nezahŕňajú daň z pridanej hodnoty. Pokiaľ doba medzi rezerváciou služieb a ich poskytnutím presiahne 3 mesiace a dodávateľ zvýši ceny za objednané služby, môže dodávateľ dohodnutú cenu jednostranne zvýšiť, najviac však o 5% celkovej ceny dohodnutých služieb.
3.3 Nárok na zníženie ceny nevzniká Hosťovi v prípade, ak bola akciová cena ubytovania zverejnená po potvrdení rezervácie.
3.4 Zľavy a akcie nie je možné kombinovať a kumulovať.
3.5 V deň odchodu je Hosť povinný vyplatiť všetky využité služby Hostiteľa spolu s miestnym ubytovacím poplatkom vo výške podľa aktuálnej sadzby mestskej samosprávy, v ktorej sa ubytovacie zariadenie hostiteľa nachádza.
3.6 Forma úhrady musí byť dohodnutá vopred. Úhradu je možné uskutočniť elektronicky prevodom na bankový účet Hostiteľa alebo v hotovosti alebo použitím platobnej brány Global Payments prostredníctvom bankovej karty alebo cez QR kód.
3.7 Garancia rezervácie vytvorenej telefonicky, osobne alebo e-mailom: Hostiteľ má právo žiadať od hosťa platbu vo výške 100% z ceny objednaných služieb so splatnosťou 2 dni od potvrdenia rezervácie. Rezervácia sa stáva záväznou v momente, keď je uhradená zálohová platba na účet hostiteľa a potvrdením prijatia zo strany dodávateľa.
3.8 Garancia on-line rezervácie: V prípade garancie rezervácie platobnou kartou bude 100% záloha stiahnutá klientovi z platobnej karty v deň rezervácie pobytu . V prípade garancie rezervácie prostredníctvom bankového prevodu na účet hostiteľa, klient uhradí 100% z ceny objednaných služieb v deň rezervácie. Rezervácia sa stáva záväznou v momente, keď je uhradená zálohová platba na účet hostiteľa a potvrdením prijatia zo strany dodávateľa.
3.9 Hostiteľ má právo žiadať od Hosťa pred nástupom na pobyt vratnú zálohu až do výšky 2.500€ podľa dĺžky pobytu.
4. Platba
4.1 Dodávateľ vystavuje predfaktúru na predpokladanú a dohodnutú celkovú cenu za všetky ubytovacie a doplnkové služby podľa objednávky v rozsahu 100%, so splatnosťou 2 dni ako potvrdenie rezervácie.
4.2 Najneskôr v deň nástupu musia byť objednané služby uhradené.
4.3 Dňom pripísania prostriedkov na účet dodávateľa služieb vedený vo FIO BANKA, a. s. IBAN: SK16 8330 0000 0022 0234 0379 je objednávka zo strany dodávateľa potvrdená. Od doby prijatia objednávky objednávateľom až do doby splatnosti predfaktúry sa považuje termín realizácie služby za rezervovaný. Zaplatená záloha v predfaktúre bude zúčtovaná v riadnom daňovom doklade (faktúre) po ukončení pobytu. V prípade, že objednávateľ predfaktúru riadne a včas neuhradí, dodávateľ je oprávnený rezerváciu zrušiť.
4.4 Úhradu predfaktúry možno uskutočniť bankovým prevodom na účet FIO BANKA, a. s. IBAN: SK16 8330 0000 0022 0234 0379, s uvedením variabilného symbolu čísla rezervácie alebo on-line platobnou kartou použitím platobnej brány Global Payments.
5. Storno podmienky
5.1 Hostiteľ je oprávnený požadovať storno poplatky v prípade, že hosť svoju rezerváciu zruší písomne, telefonicky alebo elektronicky v nasledovných lehotách:
- viac ako 2 dni pred nástupom - 0% storno poplatok z celkovej sumy rezervovaných služieb
- menej ako 2 dni pred nástupom - 50% storno poplatok z celkovej sumy rezervovaných služieb
- menej ako 1 deň pred nástupom - 100% storno poplatok z celkovej sumy rezervovaných služieb
• pri predčasnom odchode z pobytu hostiteľ účtuje 100% z potvrdeného zostávajúceho pobytu
6. Podmienky vrátenia zálohy
6.1 V prípade stornovania pobytu v zmysle platných storno podmienok bude záloha vrátená do 7 dní od potvrdenia stornovania pobytu Hostiteľom.
7. Podmienky ubytovania
7.1 V zariadeniach Hostiteľa môže byť ubytovaný len hosť, ktorý je k ubytovaniu prihlásený. Za týmto účelom predloží svoj platný cestovný doklad. Za prihlásenie sa považuje aj online vyplnenie formulára, ktorý zasiela hostiteľ hosťovi elektronicky spolu so záväzným potvrdením rezervácie. Check – in je po 15.00 hod.
7.2 Hosť garantuje pri nástupe (check-in) úhradu za rezervované služby (podľa počtu nocí) autorizáciou z platobnej karty alebo platbou v hotovosti alebo bankovým prevodom. V prípade, že hosť odmietne vykonať garanciu rezervovaných služieb, nebude ubytovaný.
7.3 Keď nebola ubytovacia doba dohodnutá inak, hosť ukončí pobyt, check-out najneskôr do 10:00 hod. V prípade, že tak hosť neurobí, hostiteľ má právo účtovať sumu vo výške ceny apartmánu na ďalší deň.
7.4 Keď hosť požiada o predĺženie pobytu, môže mu byť ponúknutý aj iný apartmán ako ten, v ktorom bol pôvodne ubytovaný, v závislosti od dostupnosti.
7.5 V apartmánoch a ubytovacích zariadeniach hostiteľa nie je dovolené robiť zmeny na zariadení a používať vlastné elektrické spotrebiče (okrem holiaceho strojčeka, sušiča vlasov, notebooku, telefónu).
7.6 V čase od 22:00 hod do 7:00 hod. je hosť povinný dodržiavať v apartmáne nočný kľud.
7.7 Z bezpečnostných dôvodov nie je dovolené ponechávať deti v apartmáne bez dozoru dospelých.
7.8 Hosť je povinný pri nasťahovaní do apartmánu si tento riadne prezrieť a prípadné nedostatky, vady alebo výhrady ihneď nahlásiť hostiteľovi. Rovnako je hosť povinný postupovať v prípade, ak zistí prípadné poškodenie apartmánu alebo jeho inventáru..
7.9 Hosť je povinný po ukončení pobytu odovzdať izbu so všetkým vybavením neporušenú. V prípade ak hostiteľ zistí poškodenie apartmánu alebo jeho inventáru po jeho odovzdaní hosťom, je hosť povinný škodu nahradiť.
7.10 Za škody spôsobené na majetku hostiteľa, zodpovedá hosť v plnom rozsahu.
7.11 Všetky ubytovacie zariadenia hostiteľa – izby, balkóny, spoločné priestory sú nefajčiarske. Je zakázané fajčiť v týchto priestoroch cigarety, cigary aj elektronické cigarety. V prípade nerešpektovania bude hosťovi účtovaný poplatok za porušenie zákazu vo výške 250 €.
7.12 V niektorých ubytovacích zariadenia hostiteľa sú povolené domáce zvieratá. Hosť je povinný o tejto skutočnosti informovať hostiteľa.
7.13 Nájdené veci sa posielajú na žiadosť hosťa alebo sa uskladňujú po dobu 14 dní od ich nájdenia. Po uplynutí tejto doby je hostiteľ oprávnený nájdené veci zlikvidovať.
9. Zodpovednosť za škodu
9.1 V prípade porušenia povinnosti zo záväzkového vzťahu, je zmluvná strana povinná nahradiť škodu tým spôsobenú druhej strane, ibaže preukáže, že porušenie povinnosti bolo spôsobené okolnosťami vylučujúcimi zodpovednosť.
9.2 Objednávateľ služieb teda Hosť zodpovedá v plnom rozsahu za škodu spôsobenú znehodnotením, poškodením alebo zničením zariadenia a majetku dodávateľa služieb teda Hostiteľa zo strany osôb, ktoré sa zúčastňujú na ubytovaní, ktoré Objednávateľ objednal.
9.3 Hostiteľ neručí za úrazy vzniknuté počas ubytovania, akéhokoľvek druhu, ibaže by konal hrubo, nedbanlivo alebo úmyselne.
10. Iné sankcie a pokuty
10.1 V prípade spustenia falošného poplachu z dôvodu nerešpektovania požiarnych bezpečnostných opatrení ako:
- zákaz fajčenia v priestoroch Hostiteľa
- spustenie dymovej clony
- používanie otvoreného ohňa v priestoroch Hostiteľa
môže byť zo strany Dodávateľa služieb účtovaný poplatok až do výšky 2.500,- €
11. Odstúpenie dodávateľom
11.1 Dodávateľ je oprávnený kedykoľvek odstúpiť od dohodnutej zmluvy alebo uzatvorenej rezervácie a od poskytovania služieb a to zaslaním alebo osobným doručením písomného (listom alebo v prípade elektronickej komunikácie e-mailom alebo SMS správou) oznámenia o odstúpení od zmluvy odberateľovi v prípadoch:
a) uvedených v Obchodnom zákonníku
b) ak Dodávateľ nemôže poskytnúť dohodnuté služby z dôvodu prípadu vyššej moci pod vyššou mocou sa rozumie prekážka, ktorá nastala nezávisle od vôle Dodávateľa a bráni mu v splnení povinností, pokiaľ nemožno rozumne predpokladať, že by Dodávateľ túto prekážku alebo jej následky mohol odvrátiť že by ju v čase vzniku záväzku mohol predvídať
c) ak je Odberateľ v omeškaní s akoukoľvek platbou podľa akejkoľvek uzatvorenej zmluvy s Dodávateľom alebo s úhradou akejkoľvek faktúry vystavenej Dodávateľom
d) keď poskytnutie dohodnutých služieb Odberateľovi ohrozuje alebo poškodzuje dobré meno dodávateľa alebo narúša alebo ohrozuje riadnu prevádzku alebo bezpečnosť ubytovacích zariadení Hostiteľa
11.2 Odstúpením od zmluvy zanikajú všetky práva a povinnosti zmluvných strán z uzavretej zmluvy okrem nárokov na náhradu škody a nárokov na zmluvné pokuty.
12. Riešenie sporov
Každý Hosť má právo obrátiť sa s cieľom ochrany svojich spotrebiteľských práv vyplývajúcich zo vzťahu o poskytovaní služieb uzatvorenej podľa týchto všeobecných obchodných podmienok na subjekt alternatívneho riešenia sporov, možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. V prípade, ak Hosť nie je spokojný so spôsobom, ktorým Hostiteľ vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že Hostiteľ porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na Hostiteľa so žiadosťou o nápravu. Ak Hostiteľ na takúto žiadosť Hosťa odpovie zamietavo a bez vysvetlenia alebo na takúto žiadosť neodpovie do 30 (tridsiatich) dní odo dňa jej odoslania, má klient právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je: Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky. Hosť má právo zvoliť si, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti.
13. Ochrana osobných údajov
Spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na plnenie zákonných povinností podľa Zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, Zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom, Zákon č. 595/2003 Z.z. o dani z príjmov, Zákona č. 582/2004 Z. z. o miestnych daniach a miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady v znení neskorších predpisov, Zákon č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty, Zákon č. 404/2011 o pobyte cudzincov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, Zákon č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve, Zákon č. 496/2008 Z. z. úplné znenie zákon č. 253/1998 Z. z. o hlásení pobytu občanov Slovenskej republiky a registri obyvateľov Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov. Osobné údaje môžu byť v nevyhnutnom rozsahu poskytnuté alebo inak sprístupnené subjektom, ktorým osobitný predpis zveruje právomoc rozhodovať o právach a povinnostiach fyzických osôb (napr. súdy). Prenos osobných údajov do tretích krajín sa nerealizuje. Lehoty na vymazanie osobných údajov: 10 rokov, okrem prípadu, keď z dôvodu plnenia povinností z daňových a účtovných predpisov bude potrebné niektoré údaje (fakturačné údaje) uchovávať po dobu 10 rokov. Automatizované rozhodovanie vrátane profilovania sa neuskutočňuje. Viac o ochrane osobných údajov poskytuje samostatný dokument Spracovanie osobných údajov, GDPR.
14. Záverečné ustanovenia
14.1 Vo veciach neupravených týmito všeobecnými zmluvnými podmienkami ani individuálnymi zmluvami alebo dohodami medzi dodávateľom a odberateľom sa zmluvný vzťah spravuje príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka, ak príslušný právny predpis neustanovuje inak. V prípade rozporu medzi dojednaniami určenými v osobitnej zmluve alebo dohode a týmito všeobecnými zmluvnými podmienkami je rozhodujúce to, čo je uvedené v zmluve alebo dohode.
14.2 Prípadné spory, ktoré zo zmluvného vzťahu vzniknú sa zmluvné strany zaväzujú riešiť prednostne zmiernou cestou. V prípade ak by mimosúdne vyriešenie veci nebolo možné, dodávateľ aj odberateľ berú na vedomie, že všetky prípadné vzniknuté spory, ktoré medzi nimi vzniknú sa budú riadiť právom Slovenskej republiky a to podľa slovenského právneho poriadku a to na príslušných súdoch Slovenskej republiky.
14.3 Pokiaľ by sa jednotlivé ustanovenia týchto všeobecných zmluvných podmienok stali neúčinnými alebo neplatnými, nedotýka sa to platnosti a účinnosti ostatných ustanovení.
14.4 Tieto všeobecné zmluvné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť 01.01.2025.
Banská Bystrica, 01.01.2025